dissabte, 13 de març del 2010

Nova temporada, nous monoplaces

Comença una nova temporada a la F1, una nova temporada que com cada any s’especula que serà impressionant, plena d’avançaments, accidents i estratègies arriscades, sorpreses i altres coses inesperades. Per això s’ha modificat el reglament, per ajudar a aquest espectacle, que sempre comença fort però massa sovint acaba decebent als espectadors. Per què? Potser els circuits són estrets? (sempre recordaré una cursa de la Champ Car en que cada volta en algun punt hi havia 3 cotxes en paral·lel, però clar, corrien en la pista d’un aeroport...) Esperem que aquesta temporada sigui més interessant que la de l’any passat i que com a mínim els 4 equips forts tinguin possibilitats de guanyar.

Com cada any, la FIA introdueix noves millores al reglament per afavorir l’espectacle, la més important d’aquest any és l’entrada de nous equips. Personalment no m’agrada, i l’entrada de nous equips crec que no funcionarà, està bé que algun equip sigui nou, també que s’ampliï el nombre de cotxes que hi participen, però a quin preu? Perquè han deixat entrar equips nous de low cost, que han de lluitar contra els 300 milions d’Euros amb que compta Ferrari per aquesta temporada, els 270 de Mercedes, 250 McLaren o 230 Red Bull. Virgin, Lotus o Hispania per exemple compleixen el mínim de 45 milions d’euros, tot i que fins i tot el mateix Ecclestone afirma que no es suficient i que això generarà desigualtats molt importants entre els equips amb diferent pressupost. Aquest any, amb la crisi tot ha canviat, es comenta que només 4 dels pilots que competiran els paga la seva escuderia, la resta s’han de buscar la vida, i en alguns equips, els pilots han de comprar el seu seient, aportar diners pels seus equips.

Aquests equips que segurament estaran a la part baixa de la classificació han fet uns temps molt dolents fins ara, i dos equips USF1 i Campos-Meta no han pogut mantenir el pressupost ni per arribar al primer gran premi i se’ls va acceptar perquè eren projectes sòlids... L’equip de Campos ha derivat en un altre, Hispania Racing Team, un cotxe que la primera volta que ha donat, ha estat als entrenaments lliures de Bahrein, sense haver-se provat en un circuit, ni tampoc en un túnel de vent. Després dels primers entrenaments lliures de Bahrein, el màxim dirigent de l’equip Hispania comentava: Hemos logrado dar 17 vueltas”. Sembla graciós. Però realment la FIA s’hauria d’haver preocupat més per mantenir vells equips, BMW o Toyota, o fins i tot Honda, que són els que realment podien donar un plus d’emoció. Una altra part graciosa, és que els equips amb poc pressupost tenen algunes avantatges, per exemple, poden utilitzar el túnel de vent tant com vulguin... però de què serveix si no en tenen?!

Ja es veurà si Jean Todt al capdavant de la FIA, fa que millori l’espectacle als circuits, no fora la pista com ha fet fins ara Max Mosley.


11 comentaris:

  1. l'hora del blog està malament...(les 14:05, son les 23:05)es pot canviar?

    ResponElimina
  2. acabará alguna carrera el HRT esta temporada?

    ResponElimina
  3. La foto és de la dona de Coulthard, Karen Minier, una reportera de TF1, se que és la clau! jajaja
    El tema HRT, suposo que si que acabarà curses, però no crec que pugui competir ni amb el cotxe de De la Rosa, ni amb el Toro Rosso.

    ResponElimina
  4. Els nous equips no faran res, venen a omplir el lloc que va deixar minardi. L'unic nou equip que podia fer algu era epsylon esukadi (o algu aixi), que tenen el millor tunel del vent d'europa, pero no va passar ni el tall perque el camposmeta era un projecte mes "solid". Aquest mundial estara entre els ferrari, hamilton i vettel, amb algun espontani algun gran premi.

    ResponElimina
  5. L'augment exponencial del nombre de cafeteres aquest any pot provocar sortides molt espectaculars. I la veritat és que hi ha hagut una decent quantitat d'avançaments avui. Ja veurem si tenim una altra temporada somnífera o no.

    ResponElimina
  6. Hombre, hubo un momento en la carrera que cambie de canal y me puse a ver la Paris-Niza, hasta que escuché lo de Vettel...

    ResponElimina
  7. Sobretot falten avançaments al davant pero, perquè tal com comencen acaben, només si hi ha mala sort i peta el motor, o qualsevol peça, hi ha canvis.

    ResponElimina
  8. Esta foto bien vale un link

    saludo a Marc

    Ah! y el post de la Europa League y sus comentarios me han gustado.

    ResponElimina